Neastamparul doamnelor

Standard

Mai sunt doua zile pana la magicul 8 martie.Doamnele sunt deja cuprinse de neastampar.

Vaai, programarea la coafor! Oh, nu gasesc o poseta sa se asorteze la pantofii noi! Uau, imi trebuie niste margele de culoarea vantului turbat!

Ce aveti, doamnelor? Parca  ati fi la primul bal, parca ati astepta petitorii sau jurizarea la concursul de Miss. Fara bucle nu va prieste friptura la local? Si pe poseta de acasa scrie ca a iesit din termenul de valabilitate, e interzis sa o mai scoateti in lume? De margele ce sa mai zic!Puneti-va un fular la gat ca si asa e cam racoare si o sa ragusiti tot chiuind…

De cativa ani refuz sistematic sa mai iau parte la petrecerile organizate de Ziua femeii. Ziua mea e cand vreau eu, chiar si in fiecare zi, nu cand au decis unii.Neinspirata decizie, puteau s-o puna mai prin iulie-august, sa poata doamnele sa-si etaleze un spate gol, un decolteu mai generos, nu sa vina in cizme si cu pluovarul de mohair cu pietricele.

8 martie parca e ziua eliberarii de sub jugul fascist barbatesc, tot muieretul o ia razna, isi da in petic si-si pune poalele in cap cat sa-i ajunga pentru un an intreg, ca nu se stie cand mai primesc bilet de voie de la consorti. Si daca se mai urca pe scena si un cipandel cu patratele lustruite pe piept care se unduieste lasciv e…moartea in gaini!Mai intai chicotesc cu mana la gura, apoi sorb un licheur, de luat demaraj si li se duce mana cotrobaitor pe toate partile.Pe cele mai proeminente, evident.De, curiozitate feminina!

Nu reusesc sa inteleg comportamentul suratelor mele desi ne misuna aceiasi hormoni si o mostenim pe aceasi Eva dezinhibata.Tot anul pozeaza in mironosite, isi barfesc colegele cu fusta ceva mai scurta sau care recunosc ca au baut un Martini la bar cu un prieten iar in ziua omagiala intra brusc in recuperari:sa bem, sa chefuim, sa dansam doua cate doua cat mai provocator, sa „ne simtem bine”…Si dupa ce s-au „amorsat”, au barfit pe saturate, au facut febra musculara de atata zbantuiala, pleaca spasite spre casa sa calce camasi barbatului pentru a doua zi , sa-si arate supunerea si harnicia sperand ca vor scapa neapostrofate ca „unde dracu ai stat pana la ora asta si mai si puti ca o tarfa…”

Deci eu de 8 martie, conform traditiei, sunt de serviciu, las loc doamnelor care vor sa se distreze intensiv. A nu se intelege ca am ceva cu petrecerile femeilor, nici vorba de asa ceva! Si cele mai multe din colegele mele sunt fete serioase, nu intrec masura chiar daca rup tocurile pantofilor de atata dantuiala.Dar mereu gasesti alaturi, la o alta masa, un grup de evadate din infernul banalului cotidian si de sub ochiul vigilent al masculului feroce care o zi pe an e generos, aproba iesirea consoartei ca doar stie ca a doua zi e cu mucenicii si cu cele 40 de pahare, traditie pe care si el trebuie s-o respecte!

Petrecere frumoasa, doamnelor! Va spun de azi ca stiu ca maine rupeti usa saloanelor de coafura si cosmetica,nu stati sa faceti lectura pe bloguri.:))

Rabdare, domnilor! E doar o zi pe an, nu muriti daca va calcati singuri camasa si pregatiti copiii de culcare fara s-o mai asteptati pe doamna.E ocupata cu cipandelu…:))

8-martie1

53 responses »

    • Crede si nu cerceta! te faci ca ai gasit oul, il iei, lasi un cadou la schimb si toata lumea e multumita! numai ai grija, nu manca toate ouale care or sa-ti iasa in cale ca-ti creste „costelerolul” si iar faci sangele ciulama!:))

  1. Oh, cât adevăr ai grăit doamnă. Eu nu reuşeam să spun aşa de frumos ca tine treburile astea. Mi-a plăcut mult aia cu puloverul de mohair cu pietricele🙂 Nici eu nu ader la astfel de manifestări zgomotoase şi nici nu le înţeleg pe cele care o fac. Şi totuşi supravieţuiesc foarte bine şi fără… Din păcate, de câţiva ani încoace, îmi petrec zilele de 8 martie într-un fel de extaz şi agonie. Întâi mă bucur că e ziua mea şi primesc felicitări frumoase făcute de copiii mei şi apoi mă întristez când mă gandesc la mama mea, care a plecat de lângă noi într-o zi de 10 martie acum câţiva ani… Anul ăsta o să-mi petrec parte din zi gândindu-mă la ea şi pregătind cele cuviincioase pentru un parastas…

  2. Eu am mers mereu contra valului. Nu am avut nevoie de o zi anume pentru a iesi cu prietenele la un suc, la o cafea, la un lichior. Cel care aproape ma obliga sa serbez aceasta zi este sotul meu, care an de an imi face surprize (nu toate de proportia celei despre care am povestit pe blog :)) ), ma roaga sa ies in oras, sa simt ca este ziua mea. Pe naiba, ziua mea este pe 11 septembrie, dar si in fiecare zi in care imi e lene sa bag aspiratorul si sa sterg praful. :))

    • As propune ca ziua femeii sa fie macar odata pe saptamana, zi de greva generala si hoinareala cu prietenele, de cumparat cercei si de baut cafele!52 de zile pe an cred ca meritam si noi…:))

  3. Eu imi aduc aminte de 8 martie, eram copil, prin clasele primare si invatatoarele isi faceau de cap, erau imbracate frumos, spoite, afumate, ametite. Dupa 8 martie redeveneau chitroase, reci si urate. Schimbarea asta inteleasa de mintea unui copil de 10 ani m-a facut sa inteleg ca oamenilor le place sa fie falsi.

    • Şi eu am observat asta şi m-a marcat pe viaţă. De 8 Martie pur şi simplu fug de la muncă şi hoinăresc prin oraş, nefăcând nimic.

    • Si voi, copiii, va duceati la „doamna” cu mici atentii, cu flori si faceati felicitari handmade pentru mamici..Da, imi aduc si eu aminte.Tot e bine daca macar odata pe an se fac si uratele frumoase!:)

  4. Mi-a placut si sustin!🙂 Adica nu anti-sarbatorirea, ci sarbatorirea cand si cum ai chef, folosindu-te de orice motiv, sau nu🙂
    Si o mica lectie de istorie, scrisa de un tanar grozav, si rus (ca sa intelegi de ce se leaga de sovieti), pentru a mai domoli putin avantul. Istoric, este ziua „femeii muncitoare” 😀
    http://vraji.wordpress.com/2012/03/08/la-multi-ani-femeie-muncitoare/

    Eu te citesc si maine, si poimane, ca n-am treaba nici cu coaforul nici cu cipandelul, nici cu zbantuitul, desi imi da voie sotul, oricand, ca si eu ii dau voie la bere, saptamanal, cu baietii🙂 Bine … cu cipandelul ar putea comenta, sau ar zice ca merge cu mine, sau ar zice ca ma destrabaleaza el acasa😀

    • Ei, daca renunti tu la coafor si cipandel ca sa ma citesti pe mine trebuie sa prestez ceva de maxima calitate!:))
      E frumos sa sarbatoreasti dar sa si intelegi ce sarbatoresti, nu ai nici un merit ca te-ai nascut femeie si ca altii au stabilit ca azi esti speciala dupa ce ti-au pus bocancul pe grumaz tot anul.
      Eu voi sarbatori prin munca, a naibii barza nu si-a suspendat livrarile doar ca e ziua femeilor si nu e frumos ca doamnele sa se cracaneze intr-o astfel de zi.Deci cred ca o sa am si cipandeli, mici ce-i drept, cam de 3 kilograme dar cu plamani zdraveni.:))

      • M-ai distrat grozav, si mi-am amintit de mine, fata cu bun-simt, acum 3 ani si ceva, cand s-a nascut cipandelul asta mic. Era pe 5 oct 2009, ziua in care a fost greva generala in Sanatate🙂 Sun eu dimineata, dar mai dupa 8 asa (desi aveam contractii de la 3) ca sa nu-l trezesc cumva din somn, pe bunul doctor, si-i zic „Neata, ma scuzati! Stiu ca aveti greva azi, dar eu cred ca o sa nasc, pot sa vin totusi la spital?” Eu eram f serioasa, vroiam sa respect greva oamenilor. Doctorul, dupa ce s-a crispat un pic, probabil si-a adus aminte de mine si mi-a spus sa vin, fara nici o grija, cat mai repede. Na, la una de-asta te gandesti ca e mai bine sa ai nebuna sub observatie, si prea mult bun-simt poate dauna grav sanatatii😀

      • :))
        Mai aud si eu cate o pacienta cu prea mult bun simt care intreaba timid:sa ma screm sau sa ma abtin? si eu, in gluma dar cu ton serios, zic:abtine-te? Ea mirata intreaba:pana cand? Pai pana peste trei zile, cand se schimba zodia!:)) Sigur ca-si da seama ca am glumit!

      • Nu glumi cu abtinutul si cu zodia, ca soacra-mea a incercat asta, cu sotul meu, acu’ 33 de ani🙂 S-a abtinut pana a trecut de miezul noptii (sau ceva de genul, ca nu le am cu zodiile) pana pe 23 sept, ca sa-i iasa Balanta, si a aflat acum un an sau doi, ca tocmai in anul ala, nu stiu cum se aliniasera planetele, ca Balanta incepea din 24 (sau ceva de genul), si sotul e defapt Fecioara🙂
        Apropo de bun-simt, din nou😀 La prima nastere, eu mai documentata, incercam cu respirat/concentret/etc, imi vedeam de treaba mea, incercam sa ignor (politicos) restul de persoane de pe acolo. Mai veneau asistente pe la patul meu, ma pipaiau, una-alta, si spre sfarsit, vine una pe care nu o mai vazusem, tinerica si insistenta. Incerca sa-mi explice ce si cum, eu o auzeam mai cu pauze, ca de … aveam niste treburi🙂 si stateam cu ochii inchisi, partial si pt ca ea nu prea-mi respecta spatiul intim, statea la 20-30cm de fatza mea, si nu-mi place asta. Si la un momentdat ma intreaba desteapta „da’ tu ma auzi, sau ai adormit!?” :))) Sa fim bine intelese, eram pe ultima suta, contractiile erau la 30-40 de sec sau ceva de genul🙂 Iti dai seama cat bun-simt aveam, daca se interpreta ca dorm, in conditiile alea🙂

  5. Mai zici de „noi” ca o tinem din sarbatoare în alta, dar voi? Aici nici naiba nu a auzit de ziua femeii. Este notificata prin calendare daca nu ma însel, dar doar atat!
    Ziua mamei este sarbatorita!🙂

    • Sa nu-mi spui ca n-aveti nici cei 40 de mucenici ca jelesc toti barbatii! Ca nu serbati femeia treaca-mearga dar sa n-ai motiv sa bei 40 de pahare e inadmisibil!Nimic nu v-a invatat regina voastra…:)

  6. Pfuai, eu nu fac de-astea! Mă trezesc și-n ziua de 8 la fel de ciufu(li)tă ca-n celelalte zile din calendar. Câteodată cred că-i vorba de prilej, trebuie să ți se bage sub nas ca să mai faci ceva pentru tine, cel puțin în cazul meu. Chiar în perioada asta încerc să-mi dau seama de ce mi-e așa de greu să cheltuiesc bani pe mine, pentru trebușoare d`astea: coafor, pedichiură, manichiură, masaj… ?! Dacă m-ar chema cineva la o petrecere cu ocazia asta măreață, poate mi-aș căuta placa de păr, nu cred că m-aș deplasa la un salon specializat, totuși.🙂

    • Credeam ca sunt singura alergica la saloanele de coafura.Ma plictisesc, nu ma intereseaza barfele ce-mi zumzaie in urechi si ma cam tem sa nu iau ceva micoze de la instrumentar, oricat de sterilizat ar fi. Asa ca am hair-stylist acasa, nici nu trebuie sa-i dau ciubuc, ma revansez cu o ciorba.:))In schimb nu rezisat daca vad o margica lucitoare!

  7. Pe aici nu sarbatoreste nimeni asa ceva. Mai bine, ma scuteste de a arata normal intr-o zi in care toata suflarea femeiasca arata ca scoasa din cutie.
    Si ma scuteste si de nenumaratele pupaturi…

    • Deci numai noi urcam femeia pe piedestal? Asta dupa ce o scoatem din cutie si o tunam bine si-i mai dam un strat de vopsea.:)De pupaturi ce sa mai zic! Asa altoire de saliva mai rar!
      Bun venit in casa mea, chiar si necoafata.:)

      • desi ar trebui sa fie „ziua internationala” …
        Eu am incercat sa introduc obiceiul si vreau sa-ti spun ca daca ar exista o masa critica, sigur ar prinde!

  8. Nu cred să fi sărbătorit vreodată acest 8 martie cum nici alte sărbători „meschinoase”, exceptând Crăciunul și Paștele – dar astea-s altă poveste! Nici măcar de ziua mea n-am parte de petreceri din-acestea:))
    Pe 8 am să muncesc de-or sa-mi sară capacele. Ca de obicei, aș spune…
    Exact cum ai descris tu, așa văd și eu în jurul meu și așa mă apucă lehamitea!!

      • Oh, Doamne…de-aș pune la scoteală că eu, de cel puțin 10 ani, muncesc 7 zile din 7…Aș fi fruntașă la panou…pe țară, ce zic eu la panou:)))
        Fac poză, din mână mi-o „trag”🙂

  9. He, he, norocul meu ca am bucle din fabricatie :)). Eu de 8 martie stau cu fi-mea, ca bona e o doamna si se duce in oras cu fetele :)). La fel si menajera, m-a anuntat ca nu poate veni maine la curatenie pentru ca se pregateste de iesit in club.

    La multi ani de ziua-pe-care-o-alegi-tu!

    • Daca ai bucle regula spune ca trebuie sa le intinzi, nu e voie sa arati natural!
      Sa te inveti minte sa mai angajezi femei! Data viitoare sa-ti ei un „bon”si un „menajer”.E la promotie, plus un cipandel gratis.:))

      • :)))) citisem „gras”, cipandel gras :)))

        Las-o pe Miruna, ca a scris asa de frumos cand a fost la prima intalnire cu Bona …😀

        Eu m-am tuns de ieri, ca sa nu dau buluc cand o fi aglomeratia maxima🙂 Dar era in plan (de o luna asa🙂 ) si a fost scurt, baieteste, ca deobicei🙂 De machiat oricum nu ma machez/manichiurez/ etc De epilat DA, a nu se interpreta gresit !🙂 Dar sotul ma iubeste pt sufletul meu frumos, e clar😀

        Si domnisoara imi tot zice ca-s o Zana, de o vreme! Si ca pregatesc nus’ce surpriza, la gradinita, vineri! N-am reusit sa scot mai multe de la ea, sper ca o fi de bine🙂

  10. Dupa parerea mea, data fiind starea economiei, inclusiv a somajuluila tineri, la care desigur ca participa si atatea femei, tu personal, ca persoana concetatean de sex feminin totusi inca relativ tanara, meriti o felicitare speciala cu ocazia zilei de 8 martie, nu pt ca stai la serviciu, ci pt ca AI un serviciu la care sa stai !

    • Eu anul asta, atat de Valentine’sDay, cat si de 1 martie si de 8 martie, am scapat de diverse obligatii dat fiind ca mi-am petrecut si imi voi petrece acele zile prin diverse gari, aeropoarte si mijloace de transport in comun deosebit de aglomerate in mod anonim din UE in care nici macar nu se serbeaza in mod special aceste sarbatori la nivelul la care sunt ele azi cunoscute in Romania. Cu ocazia acestui articol insa mi-am dat seama ca nu am scris inca un articol dedicat sarbatoriilor de primavara pe blogul meu, deoarece am scris unul dedicat sarbatorilor de iarna care se serbeaza in jurul globului, si acum ca mi-ai adus aminte, voi avea de lucru asiduu pana pe 8 martie, astfel inca sa fiu atat deosebit de preocupat pana in ultima clipa incat sa nu trebuiasca sa cumpar vreo felicitare, plus acel articol poate fi atasat la e-mailuri, plus printat in multiple exemplare si trimis el insusi drept felicitare persoanelor fata de care sunt totusi obigat, astfel incat sa-si poata alege fiecare, in mod personallizat felicitarea pt sarbatoarea care le place lor cel mai mult si cu care pot simti ca au cea mai mare afinitate ! Cu ocazia asta sper sa adresez dintr-o singura „lovitura” si obligatiile fata de eventualii sarbatoriti si de sf Gheorghe si alti sfinti de primavara din calendarele crestine !

      • Scrie un articol ambiguu unde sa poti completa pe linia punctata numele sarbatorii si al adresantului! Desi, la cat iti place tie sa scrii, sigur vei scrie pentru fiecare ocazie in parte..:)

    • Ce vremuri am auns sa traim daca merita cineva felicitat doar pentru ca are un loc de munca! Dupa ce ai pus langa „tanara” si „relativ” si „inca” deja imi vine sa-mi caut braul de lana, ochelarii cu multe dioptrii , bastonul si dispozitivul acustic pentru babe surde!:))

      • Ha ! Ha ! Sa stii ca am avut ezitari cand am scris acele 2 cuvinte „relativ” si „inca”, si pana la urma m-am decis sa le las, dar era de fapt un compliment pt ca altfel daca scriam doar „tanara” m-am gandit ca risca sa crezi ca am o parere ca esti imatura, pt ca sincer, pe bune, eu nu ma gandeam „relativ” la batranete ci „relativ” la imaturitate/maturitate, insa in timp ce scriam mi-am dat seama ca se v aputea intelege gresit, de aia am si ezitat, dar pana la urma mi-am zis sa fiu totusi onest asa fata de mine in primul rand, cu riscul sa par nesimtit fata de altii !

  11. Uuf,nici scandinavii n-au ziua „internationala” a femeii.La ei e prin mai ziua mamei,dar fara petreceri.Românii o tin tot intr-o petrecere,lasa,ca si asa e scurta viata😀 Auzisem ca sunt petreceri de 8 martie, dar credeam ca e pentru ea insotita de el,nu doar pt ea,wow, asa da! :))))

    • Ei, insotita! Cred ca ai fi socata sa vezi de cata energie dezlantuita sunt capabile femeile „neinsotite”.:))Si ce chiuieli, ce „poale-n vant”, ce tortura pe barbatii prinsi din intamplae prin localuri…Hoardele de popoare migratoare au fost stoluri de ingerasi pe langa ele!:)

  12. Eu am muncit ieri. E drept ca am primit si mici atentii (a se citi flori si cioco) dar a fost una din cele mai stresante zile de cand sunt in Ro…..

Lasă un răspuns

