Talmes-balmes

Standard

Daca din mai multe legume amestecate iese un ghiveci, nu stiu ce rezulta din mai multe idei amestecate. Am o harababura in cap din care nu iese nimic concret la suprafata, numai franturi de ganduri ce nu se leaga coerent. Si ia mai da-o naibii de coerenta, ca nu-mi dau acu doctoratul in logica sau managementul randamentului intelectual! (hai ca pe-asta am nimerit-o misto, suna aproape intelectual, e aproape ca „sinergia faptelor ” sau „meandrele concretului” , tot de un Iliescu, dar mai celebru!)

Sa trecem in revista ce-mi vine acum in cap, spontan. Bine, cel mai spontan imi vine curentul de la geam dar despre efectul lui asupra spondilozei voi vorbi altadata…

Sunt condamnata sa fiu patrioata. N-am cum sa nu-mi iubesc tara, asa imperfecta cum e, caci alta nu am. Cum spune, in marea ei intelepciune, soacra-mea „asta mi-i condeiul”, deci n-am ales eu unde sa ma nasc dar daca am fost expulzata in lume pe meleagurile astea trebuie sa ma simt cumva si legata de ele, sa incerc sa-mi fac viata si locul cat mai placute, sa nu-mi fie nici mie rusine cu locul dar nici locului cu mine. Poate nici nu-i patriotism, e un fel de simbioza, o interactiune obligatorie , cam ca in Marea Bariera de Corali unde fiecare depinde de fiecare, altfel n-ar supravietui.  Mi-e ciuda cand tara asta ma dezamageste (din ce in ce mai des) dar tot nu pot sa n-o iubesc, ea ma are pe mine si eu o am pe ea si trebuie sa ne suportam una pe alta…

Ieri am gradinarit. Mai exact am „buruienit”, caci m-am ocupat cu smulsul buruienilor din viitoarele ronduri de flori. Inca n-am apucat sa plantez nimic, doar ce mi-a iesit peren din ramasitele florilor din anii trecuti. Daca puneam eu seminte in pamant al naibii daca iesea ceva! Dar asa, semisalbatic, mi-au rasarit niste panselute drept in mijlocul gazonului, unde fusesera niste ghivece vara trecuta si de acolo s-a scuturat samanta. Nu m-am indurat sa le las acolo si sa fie strivite in picioare, le-am scos cu lopatica si le-am mutat intr-un razor proaspat curatat. Deci se cheama ca am panselute din productia proprie, asa cum citesc pe blogurile unor gradinari pasionati. Ca niste flori exotice nu puteau sa se scuture…

Nu stiu daca e de vina primavara si zilele astea insorite de a scazut traficul pe bloguri. Slaba miscarea pe la mine dar vad ca nici altii nu prea mai dau zor cu scrisul. Aveti treaba, fratilor, nu va mai saturati de plimbari in natura sau v-am suparat eu cu ceva de nu-mi prea mai calcati pragul?  Nu, nu ma vait, cei ai casei sunt prezenti dar pe unii nu-i gasesc nici la ei acasa, ce sa mai zic sa treaca si pe la mine! Daca va bucurati de soare sau v-a apucat harnicia si faceti curatenie de primavara bravo, ma bucur pentru voi. Dar daca nu mai vreti sa ma vedeti sa-mi ziceti, ca eu imediat imi fac harakiri si ma retrag. Nu, nu simt nevoia sa-mi scot matele la aerisit dar daca fac asa o chestie de onoare si ma si pozez si pun pe blog sigur bat toate cotele de audienta!

Cred ca e suficient de clar cam ce harababura am in cap, nu se insaileaza nici un subiect demn de dezbatut. Ori e astenie de primavara, ori e debut de Alzheimer. Ori gura nu-mi tace, ori iarba nu-mi place…

La voi? E soare ce cer si senin in ganduri?

fluturi mitologie legende superstitii

38 de răspunsuri »

  1. Tot o „vechitura” scrie prima…… 🙂
    La mine e scoare cu dinti, azi noapte a înghetat putin, dar nu-mi scot eu parleala în weekend? Cica vine vara cu 22 de grade! 🙂
    Si eu am observat „amorteala” asta în blogosfera…. o fi de vina primavara….. oare cum o fi la vara? 🙂

  2. Problema e ca lumea este in post si se fereste sa zica ceva de dulce 🙂 Daca amesteci pea multe idei nu se mai numeste ghiveci dar o cearta cu tembeleu sigur iese. Pentru ca esti patrihoata iti dau un pont gratis pentru gradinarit. Daca vrei sa se prinda toate plantele pe care le pui sau le cumperi si le replantezi iar lumea sa se mire la ce mana de soacra ai. Pana si tu o sa te miri ca ai scapat de vraja ca pe orice pui mana se usuca( Doamne fereste ca suntem in post). Ce tre sa faci este sa culegi crengutze de salcie. Frunzele le toci marunt ca patrunjelul iar crengutele le maruntesti cam 1cm . Le pui intr-o oala si le fierbi ca un ceai tare in apa cat sa treaca putin peste crengute. Cantitatea cam 2 pumni. Iese o zeama maronie de cuvinte. ! litru din zeama asta amesteci cu 10 litrii apa. Plantele inainte de plantare le pui in apa asta si le stropesti dupa ce le uzi cu amestecul asta faci treaba asta saptamanal. Atazi este dezlegare la caras si crap asa ca lumea poate pacatuieste pe malul lacurilor:)

    • Ete unde era alchimistul! Da’ reteta de potiune de-aia magica, de-a lui Asterix si Obelisc nu stii, sa prind si eu puteri ca trebuie sa ma apuc de curatenie de paste…?
      Zau de nu toc salcie dar daca nu-i asa cum zici vezi tu farmece si descantece de uscaciune pe urma! 🙂

      • am si pentru tine retzeta magica
        1/2 vin rosu+ o lingura miere sau zahar+ 1/2 lingurtza scortisoara sau amestec pentru vin din comertz le fierbi fara sa dea in clocot catsa se topeasca zaharul si sa isi lase aroma scotisoara( o simti in nari)
        Cand se raceste adaugi 50 ml vodca
        Se consuma inainte de culcare cu ciocanul de spart nuci pergatit si asezat la indemana 🙂

  3. Era sărbătoare azi,iar o furtună de nisip m-a ţinut în casă aşa că am citit poezii…
    tot despre Patrie…
    ******Patria
    PATRIA nu sunteţi voi ce luaţi totul de-a gata!
    PATRIA e pământul uscat, unde tata
    Răzvrătit se răsuceşte-n mormânt supărat
    Că ŢARA nu este ce el şi noi am visat.

    PATRIA mea nu sunt curvele şi maneliştii
    Vedetele din carton mucegăit, nici navetiştii
    Din politica trista de două parale
    Unde se perindă prea multe haimanale.

    PATRIA mea va fi întreagă şi fără voi
    Lacomii până la nesimţire, turma de boi
    Frenetică, însetată să calce totul sub copită
    In ŢARA frumoasă ce-o vreţi pustiită.

    PATRIA nu sunt tembelii născuţi pentru hoţie,
    Minciună şi jaf, ipochimenii lipsiţi de mândrie.
    N-am să fiu niciodată patriot lângă voi
    Munţi de neruşinare, maldare de gunoi…

    Patria mea este liniştea munţilor, verdele brazilor
    Arşita câmpiilor nesfârşite şi palmele ţăranilor
    Bătătorite de sapă la începutul mileniului trei,
    Este întelepciunea şi puritate semenilor mei.

    PATRIA mea este fratele obidit prin Italia
    Şi sora noastră bună, umilită în Spania
    Copiii deştepti, plecaţi departe peste ocean ,
    Amărâtul ce-şi drămuieşte ultimul ban.

    PATRIA mea binecuvantată de Dumnezeu!
    Răzvrătit zilnic, pios ţie mă-nclin eu
    Robul tău, care odata va fi pamant
    Robul nemulţumit, încă viu şi neînfrânt

    Nicu Murgăşanu

    • Buna si furtuna de nisip cateodata, asa ne mai indeletnicim cu lectura si ne mai gandim si la locurile de bastina. nu stiu exact care e patria ta acum, probabil ca a doua , deci trebuie sa-ti imparti iubirea.

      • Pentru patria care te-a adoptat( în cazul meu cu 25 de ani în urmă)ai cu totul altfel de sentimente…
        iubirea este pentru acolo unde m-am născut,legătura mea cu locul acela şi cu neamul este ca un cordon ombilical niciodată tăiat…mai sper să …

  4. Haoleooo…coana Adelino! Da’ vaicaroasa mai esti!
    Mno , trait-ar panselutele din productie proprie si spor la alte plantari de sezon…poate faci neshte poze sa vada si ochiu’ meu mandrete de panseluta de la tine….ca poate o fi diferite de astea de la vest… 😉

    Gluma sau ba , cert este ca si prin creierul meu e cam tot un talmes-balmes asemanator cu al tau si ma gandesc ca „hastenia” , bat-o vina!, e singura ce se face vinovata de acest absenteism…
    Dar nah , se mai intampla! 😀
    Ai si tu olecuta rabdare…ca vin ei inapoi , cititorii! 😀
    Sa ai zile frumoase si cu realizari , Adelina draga!

    • Ar trebui sa-mi pozez panselutele sub lupa, ca sunt cam…liliputane, fi-mi-ar productia proprie sa-mi fie! 🙂 Daca si creierul tau e vraiste m-am linistit, ori asa-i normal ori e ceva in aer, bine ca nu sunt un caz unic si irecuperabil!

  5. Eu sufar de lipsa acuta de timp, asa ca de multe ori nu apuc sa intru pe toate blogurile,la mine toata viata mea e un talmes-balmes, de curatenie nici nu poate fi vorba cu Bubu, caci acu fac curat intr-un minut e la loc. Cred ca pana pleaca la facultate nu ma apuc de curatenie:))

  6. „sa incerc sa-mi fac viata si locul cat mai placute, sa nu-mi fie nici mie rusine cu locul, dar nici locului cu mine.” Asta-i esența fericirii. Și tot ăsta-i și patriotismul, după părerea mea. Că ia uite ce primăvară frumoasă s-a organizat în România, față de alte țări occidentale! 🙂 Să ne bucurăm, că nu ne costă nimic! 🙂

Lasă un răspuns

