Pastem sau colindam?

Standard

Pe vremea cand aveam doua codite cu fundite si inca se purta uniforma si numar matricol am invatat la geografie cum ca , in zona temeperata in care traim, strabatuta de paralela de 45 de grade avem patru anotimpuri bine delimitate. Intre timp nu stiu ce naiba s-a intamplat, ori a disparut paturica de ozon precum au disparut si coditele mele lungi pana-n talie (eheiii, aveam si talie pe atunci!), ori paralela 45 nu mai e asa de paralela cu ecuatorul, ori austeritatea globala s-a transformat in anarhie globala, cert e ca nu mai stiu cum se delimiteaza anotimpurile.

Incep sa cred ca avem doar doua anotimpuri, unul cald si unul rece, intercalate la interval de doua zile. Dupa ce am stat doua zile in tricou a trebuit sa scotocesc iar dupa geci si bluze groase; dupa ce am spalat geamuri si perdele ne-am intors iar la facut focul in soba. Fac curatenie de Paste sau de Craciun, ca nici eu nu mai stiu ce urmeaza?…

Om fiind mi-e greu sa-mi pregatesc garderoba pentru ziua urmatoare. Dar ce ma faceam daca eram pom sau papadie, ca n-as mai fi stiut cand sa infloresc?

Am fi tentati sa zicem „n-am mai pomenit asa ceva!” dar am mai pomenit. Acum 18 ani, exact la vremea asta, a murit tata, in ajun de Paste; era soare si frumos, lalele in floare iar a doua zi dupa inmormantare nu mai reuseam sa ajungem acasa, la Mangalia, din cauza ninsorilor si crivatului. In urma cu ceva ani am fost sa petrecem Pastele la o pensiune in Azuga si era o primavara calduroasa, aproape puteai face plaja. Dar in ziua de Paste am ciocnit ouale afara, in zapada (unde mi-am rupt si un picior fiind in adidasi pe ghetus) si noroc ca am avut o gazda grijulie care ne-a dat fulare si manusi, ca noi eram foarte…estivali!

Ca e vremea asa ciudata nu ma mai mir, am vazut si schimbari mai radicale. Dar ce nu pot sa inteleg e schimbarea asta mult prea rapida de temperaturi, cu diferente de 20 de grade de la o zi la alta.Am ajuns sa pun langa usa si sandalele si cismele fiindca nu stiu in care o sa-mi bag piciorul in dimineata urmatoare. Ne mai miram ca picam ca mustele prada virozelor? Pai acu transpiri, acu te ia cu frisoane; acu pui palaria de soare, acu pui vesta de lana!

Bai, ce vreme si ce vremuri! La naiba, sa se hotarasca odata cum ramane , sa stiu si eu daca urmeaza sa pastem fericiti sau vorbesc cu mama sa impodobeasca iar bradu’! Flooorile daaaalbe, floooori de mar!

flori de mar

24 responses »

  1. Raportez: nu stiu la altii cum e (trebuie sa fie groaznic), dar la mine a plouat (ploaia anuala, cred). Nu zic cu voce tare ca ma bucur de ploaie, ca poate imi iau bataie :))))

  2. Mda! La Braşov a fulguit sau încă fulguie, că nu s-a oprit, dar nici zăpadă aşternută nu e. Să mai zic că suntem amândoi răciţi? Mai bine îţi urez să ai nişte Florii de poveste, cu cei dragi alături. Mi-a plăcut enorm faza cu păpădia care nu ştie ce să facă, să înflorească sau nu.

  3. La mine in familie sunt toti virusati, numai eu am scapat, nu stiu prin ce minune! Dar sa nu zic hop inainte de a sari balta… Mai ales ca m-am imbracat in opozitie totala vremii de afara: cand era frig, eu eram in pulovaras fiindca fusese cald cu o zi inainte; cand era cald, eram la palton, ca doar fusese frig cu o zi inainte… Sunt total bulversata!

    • Asa ma mandream si eu ca au fugit virusii de mine si odata au dat cu mine de pamant! Dar in trei zile am fost pe picioare si am fost si egoista, n-am dat gripa si altora.🙂 Asa ca eu sunt numai…versata, ca m-am antrenat!🙂

Lasă un răspuns

