Barza in picaj

Standard

barza-aduce-copilul-si-trebuie-colorataSi ziceam si eu ca e o zi buna, linistita, fara stres…Ti-ai gasit, trebuia sa ma scoata cineva din pepeni! Si nu o persoana ci o stare de fapt, un lucru care ma revolta la maxim de cate ori mi se intampla.

E de ieri internata o graviduta din cele fara  discernamant si fara noroc in viata.Sau cu prea mult noroc fiindca nici nu prea realizeaza ce i se intampla, e senina ca seninatatea insasi. Zen total, Nirvana 100%!! Mai de dimineata m-a intrebat unde e iesirea ca vrea sa mearga pana la magazin. Cand a fost atentionata sa aiba grija cum traverseaza s-a razgandit si nu s-a mai dus. Mai tarzior putin aborda pe oricine trecea pe hol; ca pe ea o doare putin, da’ ii trece repede.Apoi ca nu-i mai trece, ca -i vine sa se kce(scuzati, asa a zis, asa am scris, pentru autenticitate!)

Si o consulta colega mea si descopera ca e chiar in pragul nasterii.Doar ca avea membrane rupte si un lichid amniotic verde-pamant.O muta in travaliu, ii face cele necesare si in jumatate de ora e gata.Am sesizat eu ca iq-ul mic determina si un travaliu precipitat, de parca si natura s-ar grabi sa termine treaba mai repede si sa-si vada de altele… Pana aici nimic deosebit, rutina zilnica. Imi iau copilul, o omuleata verde-verde si cu o frunte inalta de intelectual rasat,  fac igienizare, profilaxie, alea, alea, tot ce trebuie, bag mogaldeata in incubator si ma duc sa-i completez foaia. Si aici ma apuca nervii.

Mama are 26 de ani, e de prin Galati, e a nimanui, la al treilea copil si e luata in grija de fundatia „Pro Vita”, cei din Valea Screzii care se ocupa de copii abandonati si mame fara adapost.E a doua „clienta” pe care ne-o aduc intr-o saptamana!

Imi spune ca ceilalti copii „i-o luat statu’ de cum s-or nascut”, ca ea n-avea adapost. Si scum ai? Pai n-am, stau la Fundatie…Pai si de ce mai faci copii daca tot n-ai de nici unele? D’apai na, dac-asa o iesit…Iesi-v-ar ochii ca la melc, de femei naroade ce sunteti, care umpleti lumea de copii necajiti!

Incerc sa-mi stapanesc furia, sa dovedesc ceva compasiune dar azi nu-mi iese. Cum nu mi-a iesit nici saptamana trecuta la piranda cu al saselea puradel tot poposita de pe alte meleaguri la Fundatie…Ca e amarata, trebuie ajutata, saracuta, trebuie sa-i dam si bani de tigari…

Asta de azi e dusa cu pluta desi zice ca are 12 clase, imi arata si diplomele daca n-o cred dar vorbeste mult, tare si in dodii.Nici n-a nascut bine si deja o aud vorbind la telefon ca poate i-o da si ei drumul pe luni-marti, ca e „zarva” in spital, nu se poate odihni.Si mie imi zicea sa nu-i aduc acum copilu’ cela, sa se refaca si ea o ora, doua, trei, patru…Ei, daca aveam eu parcare cu plata pentru copii nu faceam avere? :))

omulet verdeAsa ca pana se reface doamna si isi termina teleconferintele eu sed cu ” copilu’ cela” si-l mai spal in vreo 2-3 ape poate se mai desverzeste si-i povestesc ce viitor luminos il asteapta.Si poate ii mai citesc ceva de pe bloguri sa nu plece neculturalizat din spital.Va anunt ce i-a placut mai mult si unde a reactionat mai zgomotos.Are careva site de manele?

62 de răspunsuri »

    • Nu stiu cum suna dar stiu exact cum arata:fara speranta, fara viitor! Asta sa fie generatia de maine?O vreme am crezut ca femeile s-au mai emancipat, au auzit de contraceptie si nu vor mai fi astfel de drame neconstientizate. Dar au inceput sa se inmulteasca…

  1. Cat de nedreapta este viata asta! Unele femei, aici, dau bani grei sa ramana gravide si unele naroade fac copii ca pe banda si nici macar nu au cu ce-i creste! Ca de adoptie nu mai vorbesc…. „el nu-si vand copii”!!! (doar îi chinuie si îi tin flamanzi)
    Astea trebuiesc sterilizate din prima! Si sa le pui si „botnita”! Acum chiar ca m-am enervat si eu…. 🙂

    • inteleg sa-ti doresti un copil chiar daca nu prea ai posibilitati sa-l cresti si iti faci iluzii ca vor veni vremuri mai bune. Astfel de mame merita tot sprijinul. dAr sa „torni’ copii in virtutea inertiei, fara sa-ti pese de soarta lor mi se pare inuman. Si nu cred nici in teoriile care spun ca poate acesti copii isi vor depasi conditia si vor reusi in viata.Mie mi se par condamnati din start si de asta ma revolt, in numele lor, cei condamnati fara vina la o viata trista.Ca ii sprijina acum o fundatie e bine, dar peste ani tot ai nimanui vor fi.Si cei mai multi vor urma exemplul parintilor, vor face la fel lasandu-si progeniturile in mila Domnului si a fundatiilor…

  2. A oareşce reţineri să comentez în detaliu pe subiectul ăsta…mai demul comentasem pe un blog al unuia de plângea telenovelistic pe umărul sărmanilor părinţi care dau din colţ în colţ întrând într-un magazine de jucării…, spusesem doar că până la urmă e responsabilitatea adulţilor atunci când se decid să aibă un copil, să nu-l condamne încă dinainte la o viaţă cenuşie… replica individului, care n-a priceput nimic din ce-am spus, fără vreo intenţie de a-i condamna „scriitura”, ci doar puţin maliţios la adresa personajelor închipuite ori ba din articol, a fost cam caustic/acidă, cică dacă numai ăia blonzi şi cu ochii albaştrii au dreptul la reproducere… ca să vezi cât, unde şi până unde îi duce mintea pe unii… Ulterior am scris eu un articol pe acest subiect nu de alta dar să nu par rasist în ochii unora…
    Las’ că-i bine să crească natalitatea… s-avem şi mândria unui neam numeros, nu doar bimilenar, dacă alte motive de laudă nu se prea întrevăd pentru următorii 2000 de ani 😉

    • Lasa ca mi-am „luat-o” si eu de la astfel de comentatori care m-au acuzat de rasism sau de lipsa de umanitate… n-am nimic cu bietii copii, mi-e foarte mila de ei, eu cu parintii lor am ce am!Poate e inuman si controversat ca morala dar ar trebui sa ne gandim bine daca trebuie permis dreptul la procreere al persoanelor lipsite de discernamant.Cunosc familie de intelectuali, medici chiar, care doresc ca fiica lor cu grave probleme psihice sa aiba un copil ca sa aiba cine o ingriji la batranete, cand ei nu vor mai fi. Dar de ce sa condamni din nastere un copil sa ingrijeasca un bolnav psihic? si mai rau , sa mosteneasca aceste gene defecte care sa-l stigmatizeze pe viata?Suntem egoisti, pozam in moralisti revoltati dar refuzam sa vedem realitatea. Da, sa creasca natalitatea! sunt prima care m-as bucura sa fie asa dar „multi dar prosti” nu e varianta optima.Asa ca vom incasa pietre impreuna…:))

      • Vezi tu, nu faptul că există păreri opuse mă deranjează, chiar e bine să fie aşa… ce mă intrigă, ba chiar enervează este IPOCRIZIA… bă inumanule, insensibilule etc. uite la mine ce simţitor, plesnind de eticăşi morală creştină, partizan al dreptului la viaţă sunt… Da’ să vedem care-i mai uman, eu care aş suţine idea ta de permis pentru împrăşierea genelor neconforme, sau ăia de „toarnă” copii (vorba unui comentariu anterior) probabil doar pentru alocaţie, şi barem de-ar utiliza acei bani pentru îngrijirea odraslelor, nu pentru bere, vin la PET de 2L, rom sau vodkă…
        D’aia sunt centurionii echipaţi cu scuturile alea mari, dreptunghiulare să se protejeze de pietrele gloatei, la’ că ai loc şi tu…rămân solidar cu tine când e vorba de pietre de încasat 😀

  3. Ahh, ce postare dureroasă! Te-ai străduit tu să îndulceşti povestea, se simte asta, dar în esenţă ea tot amară este! Bietul omuleţ…

  4. Eu zic ca fiecare cu soarta lui. Nu poti forta oamenii sa faca ceea ce nu inteleg. Si nici nu poti sa suferi pentru ei, caci nu esti raspunzator de soarta intregii omeniri.

    • Asa zici tu(si zici bine) dar sunt destui cei care ne reproseaza ca gandim egoist, ca de ce am vrea sa le luam bucuria de a avea si nebunii copii(bucurie pe care eu n-am sesizat-o niciodata) si ca nu ne purtam noi cu destula blandete, nu facem destula educatie sanitara, nu… Noi mereu avem o vina, ei n-au, ca n-au discernamant!Si prostia se raspandeste galopant ca o molima fara leac!

      • Axioma: cu cat iti pasa mai mult de ceea ce-ti reproseaza oamenii, cu atat acestia iti vor reprosa mai tare. 🙂
        Voiam sa spun ca nu ar trebui sa-ti pese chiar atat de mult de soarta altor oameni. Stii cum se spune: Dumnezeu iti da, dar nu-ti pune in traista. Iar daca nici Dumnezeu nu le pune in traista, voi de ce sa va stricati buna dispozitie pentru ca nici voi nu le puteti face sa inteleaga ce inseamna responsabilitatea de a avea un copil? Voi va faceti datoria pentru care sunteti platiti si… atat. In orice domeniu exista si rebuturi (nici la cea mai buna scoala, cu elevi selectati, nu sunt toti de nota zece), deci n-aveti de ce va reprosa ca nu reusiti sa educati intreaga populatie.

  5. Se pare că și instinctul matern s-a defectat la unii oameni. Animalele își protejează puii. Multe femei îi abandonează cu o ușurință care mă sperie. Și partea cea mai proastă este că nici măcar nu știu care ar fi soluția potrivită și eficientă care să le oprească pe cele care produc copii doar ca să îi dea statului. 😦

    • Asta le spun si eu (daca am cui) ca o matza jigarita isi cara puiul in gura din tomberon in tomberon sa-i dea ceva de mancare iar femeile care isi zic mame au ajuns sa-si duca puii la tomberon si sa-i lase acolo. Si eu pe cine sa respect mai mult si in instinctele cui sa ma incred?Nu cred ca vom rezolva problema asta cu intelegere si ajutor ci cu coercitii severe.

  6. draga mea, esti simpatica foarte! o situatie „de cacat” prezentata elegant si cu mult bun simt! Of Doamne… mare e gradina ta! Eu macar nu sunt constienta cate persoane de acest fel exista, dar tu care te confrumti cu realitatea asta cruda, ma mir ca esti atât de stapânita. Bine ca eu nu lucrez direct cu „clientul”! :)) Eu as fi luat-o pe aceasta mama de par!
    Iti doresc un weekend cat se poate de relaxat! Te pup

    • Daca le paruiam pe toate matracucile care m-au enervat facand copii aiurea eram un hair stylist celebru!:))Dar nu, nu poti ofensa lehuza, ca e sensibila!! Poti doar sa te uiti la un copil nevinovat si sa sper ca nu va avea un viitor asa de sumbru cum se intrevede. Ce imi mai asterge cenusa de pe suflet e ca stiu si povestea catorva copii, foarte putini, care au avut ursitoare bune si au ajuns in niste familii care le-au schimbat radical soarta.

      • impresionant!…
        Cândva, acum mai bine de 10 ani, eram cu fiica cea mare in spital, ea fiind operata de apendic. A fost internata in Spitalul Luther din Sibiu – si am ramas cu ea 4 zile si 4 nopti sa fiu zi si noapte langa ea; pentru ca in anul 1999 gandacii rosii colcaiau in acest spital de elita! Plus ca exista doar o asistenta la 30 de copii – de la sugari pâna la cei de 14 ani! Infiorator a fost… Exista la etaj o singura camera de baie (mixt, pentru fetite si baieti), care avea o cada jegoasa, un WC si un butoi enorm în care se adunau resturile de mancare, in spatele usii! Am ingrijit cat am putut toti copiii, mai ales peste noapte cand le trebuia olita în pat sau cand le era sete. Si in fiecare dimineata venea un functionar si ma punea sa platesc 40 de lei pentru ca… am respirat aerul din spital! (motaiam pe un scaun de lemn, nu existau paturi suplimentare!) Ah… ca ma apuca iar dracii cand ma gandesc!
        Dar ce doream sa-ti spun – Pe atunci, era internat si un bebelus de la orfelinat, care urma sa fie operat de „gura de iepure”. Amarâtului ala mic, pentru ca nu exista nimeni sa intervina pentru el, era pregatit pentru operatie – deci nu primea mancare 24 ore, pentru ca a doua zi, vezi Doamne, existau alte prioritati si avea voie iar sa manance, pentru ca urmatoarea zi sa se repete poveste! Mi se rupea sufletul cand il vedeam! Si asistenta avea de alimentat cu biberonul înca trei bebelusi, plus de distribuit mancare la ceilalti copilasi! Asa ca la ora mesei eram in acest salon si ajutam, si cel mai drag imi era de asta micu’. Gurita aceea schimonosita, zambea tot timpul cand se apropia cineva sa-l ia in brate. Doamne ce sentimente ma încercau! Adela fiica mea, il indragise si ea atat de tare, încat mi-a propus sa-l adoptam. Zau ca as fi facut-o! Insa situatia mea nu era roza, eram divortata cu doi copii si pensie alimentara de la tatal fetelor, cu care fusesem casatorita timp de 13 ani, nu primeam decat atunci cand îl dadeam în judecata! Deci… Nu am pus ideea in aplicare, dar ma gandesc înca si azi, oare ce o mai fi cu baietelul acela?! Cu siguranta operatia a reusit si o mustacioara ii mascheaza acum imperfectiunea buzei. Sper din suflet sa fie fericit! Ma gandesc la el foarte des…

    • Macar de s-ar descoperi leacul prostiei! Oricum tindem sa manifestam deviatii de comportament din pricina mediului agresiv in care traim, daca mai luam in calcul si raspandirea genelor defecte avem „sansa” sa devenim o planeta de mutanti.Dar probabil ca atunci va intervenii „Geneticianul Sef” si va mai da un potop, ceva…

    • Sanse minime. Odata ca mostenesc retardul matern(nu chiar toti dar cei mai multi) si apoi ca vor trai intr-un mediu care oricum ii va imbeciliza. Vor fi clonele parintilor lor si peste 15-20 de ani vor veni sa-si nasca progeniturile .Noroc ca n-or sa ma mai gaseasca pe mine atunci,sa ma mai oftic odata…

    • Oare n-ar trebui, macar la orele alea de religie, sa li se povesteasca pe langa chestii cu ingerasi, rai si supunere neconditionata fata de biserica si cum e cu raspunderea facta de copii, ca nu se arunca asa in lume, in voia Domnului si in grija nimanui?

      • Ba da. Nu numai la orele de religie, ci la fiecare ora, pt ca la urma urmei asta inseamna civilizatie si umanitate.

  7. Nu ştiu cum s-ar putea evita situaţii din astea. O idee ar fi educaţia sexuală şi contraceptivă obligatorie de la 14 ani. Femeia asta cu 12 clase terminate ar fi putut fi instruită în domeniul ăsta şi poate n-ar fi existat pe lume 3 copii cu un viitor negru.

    • Femeia asta are 12 clase la vreo scoala ajutatoare probabil! In 4 a invatat sa vorbeasca, in 4 sa scrie si in 4 sa citasca…Un lucru pe care totusi l-am apreciat si trebuie sa-l spun: Spune mereu „multumesc”, „saru-mana” si „va rog frumos”!

    • Nu-i o lume frumoasa dar nu ne putem preface la nesfarsit ca nu exista.Nici eu nu m-am scufundat destul de adanc, n-am cautat continuarea povestilor de teama ca ma voi ingrozi de ce voi gasi.

    • Si gandeste-te ca eu lucrez intr-un spital mic, cu cazuistica limitata. Mi-e groaza sa-mi imaginez cam ce e in marile maternitati din Moldova, de exemplu, unde saracia si ignoranta sunt la cote mai ridicate.

  8. Din pacate cu persoanele cu un iq subunitar, nu stiu ce atitudine sa se ia. Nu pot fi oprite sa faca sex, e greu de insuflat faptul ca si copilul are nevoie de atentie.
    Eu consider ca o solutie este contraceptia obligatorie pt pers. care au abandonat copilul de 2 ori. Nu stiu ce metoda neinvaziva…

    • Pai la ea cred ca si nascutul e o normalitate, nu prea face diferenta intre durerile de travaliu si chioraiala de mate. De doua zile asta e principala ei problema:cand se da mancarea, ca ei ii e foame si ea trebuie sa faca lapte.Desi nu alapteaza!:)

  9. Asta nu tine de localitatea mea, ba dimpotriva , as zice ca sunt familii decente in imprejurimi(sarace dar constiente si constincioase) dar avand o fundatie care se ocupa de cazuri sociale avem si o avalansa de astfel de femei adunate de prin toata tara. Nici nu-mi dau seama cum Dumnezeu ajung aici, cred ca le „racoleaza” cineva si banuiesc ca motivatia nu e pur crestineasca, cum pare la prima vedere.De n-ar fi amaratele astea n-ar mai fi nici sponsorizarile si camioanele cu ajutoare.Sau poate vorbesc eu cu pacat…

  10. Dar ce este la adapostul acela, de vin fetele astea impuiate saptamanal?
    Multe povesti de genul acesta ai adunat pe blog, atat de multe incat ma intreb daca in tara asta mai nasc si femei sanatoase, care au grija de puii lor. 😦

  11. Eu nu stiu cat de vinovate is si femeile astea ca si ele s-au nascut in situatii similare, fac si ele ce-au invatat si cand mai sunt si „zen” cum ziceai de femeia asta… la ce te-ai astepta. eu cred ca e sistemul de vina ca n-avem centre care sa se ocupe de educatia oamanilor astora, sa ii invete ca nu e musai sa faca un plod de fiecare data cand se culca cu careva.

    cat despre fundatiile de genul ProVita, desi sunt sigura ca fac multe bine cred ca fac si rau prin faptul ca sunt impotriva avortului. in situatii de genul acesta cred ca e solutie mai buna, decat sa dai nastere unui copil care poate e bolnav pentru ca mama nu s-a ingrijit cum trebuie in sarcina, plus sa sigur ajunge la stat si peste cativa ani il vezi ca repeta scenariul..

    • Sigur ca vinovatia nu e a lor in totalitate, ca „de unde nu e nici Dumnezeu nu cere”, atata le duce capul.Educatia sanitara si cea sexuala in special e foarte deficitara la noi, aproape ca in Evul Mediu in unele zone si e tabu sa vorbesti de asa ceva. Si din pudoarea asta de prosti apar niste copii care sufera toata viata.Iar prostia se perpetueaza fara ca noi sa facem nimic.
      Cat priveste fundatia e de laudat ca da apapost unor necajite si unor copii nedoriti de nimeni dar am banuiala ca exista si un scop mai putin caritabil laq mijloc.Fara amarati n-ar exista nici tirurile cu ajutoare si nici preotul nu si-ar fi facut viluta.Poate vorbesc eu cu pacat dar asa se vede de la distanta…Si nici nu e nevoie neaparat de avorturi, se poate face o contraceptie eficienta cat sa nu se mai „impuieze” femeile astea guvernate doar de instincte animalice.Dar cine sa o faca?
      Bun venit in umila mea casa, onorata de vizita!

      • Eu nu prea cred ca femeile astea au instincte mai animalice de cat restul ,sunt doar lipsite de educatie, parerea mea…

        cat despre copii, ei sunt adevaratele victime din pacate si mi se rupe inima cand ma gandesc la ei, intra in lumea asta fara o sansa la o viata mai buna, sunt condamnati la un destin nenorocit…din pacate am inteles ca si cu adoptiile e complicat in romania din cauza birocratiei, copiii devin adoptabili numai cand sunt prea mari si nu-i mai vrea nimerni..ar trebui schimbate legile astea trunchiate…

        multumesc pentru urarea de bun venit 🙂 am decoperit intamplator blogul tau si-mi place foarte mult cum scrii, unde mai pui ca am ras cu lacrimi la cateva din articolele tale 🙂

      • Buna ziua. Asta e necazul, ca ne facem o parere „de la distanta”. Intamplator, eu stiu de aproape situatia de la Valea Strezii si sunt sigura ca exista doar scopuri caritabile. Ma intristeaza sa vad ca nu e bine nicicum. Daca preotii nu ii ajuta pe amarati, toata lumea se revolta. Daca ii ajuta, sunt banuiti de interese dubioase. Tirurile cu ajutoare sunt folosite pt copiii de acolo, nu pt interesul personal al Parintelui Tanase. Cum ar fi sa zic si eu ca spitalele nu ar trebui sa primeasca pacienti? In absenta pacientilor, nu s-ar justifica pachetele cu medicamente pe care le primesc unitatile sanitare, nu? Doar ca aceste medicamente nu le iau medicii acasa, deci nu e niciun conflict. Parintele Tanase nu le incurajeaza pe femeile alea sa toarne copii, le aduna de pe strada deja insarcinate. Da, el le sfatuieste impotriva avortului. Si eu la fel le-as sfatui. Dvs., ca asistenta medicala pe o sectie de obstetrica-ginecologie, stiti foarte bine ce presupune un avort: sfartecarea unui copil viu. Sunt convinsa ca niciun copil nu merita sa se nasca intr-un mediu descris de dvs. Dar la fel de sigura sunt ca niciun copil nu merita sa fie omorat. Solutia este prevenirea unor astfel de sarcini. Mai citeam alte comentarii pe blogul dvs. in care se stabilea in mod ciudat legatura cauzala intre religie si astfel de nasteri. Eu cred ca e tocmai invers. Tocmai din cauza absentei religiei, oamenii ajung in astfel de situatii. Biserica Ortodoxa recomanda abstinenta in astfel de situatii. Chiar si in cazul unor oameni cu IQ normal si care sunt casatoriti, sunt situatii in care Biserica sfatuieste oamenii la abstinenta, de exemplu in caz de razboaie, molime, etc. Tocmai pt a evita nasterea unor copii bolnavi, cu tare.

      • @Andreea,
        Bun venit si multumesc de comentariu.
        Nu neg ca scopurile fundatiei Pro vita sunt nobile, dar rezultatele nu sunt cele scontate. Multe femei au descoperit ca acolo e un loc unde pot plasa copiii fara sa le mai poarte de grija si pleaca in lume sa faca altii, nu inteleg ca e o mana de ajutor intinsa, nu un mijloc de a-si trai ele viata fara nici o obligatie.. Incep sa creada ca totul li se cuvine. Copiii au dreptul la o sansa in viata, dar femeile astea nu cred. Ar trebui puse la munca, nu sa li se dea totul de-a gata. Cand se interneaza (si vin des in timpul sarcini, chiar daca n-au motiv) mu stiu cum sa-si mai prelungeasca sederea, zic ca nu le place acolo, ca le pune sa munceasca, e mai bine la spital… Pentru ele nu mai am mila, s-a epuizat stocul.

    • Pentru cineva care intra ocazional pe blogul meu ar parea ciudat ca scriu numai despre astfel de cazuri, ca nu le povestesc pe cele idilice sau pe cele normale. Dar acelea nu intereseaza pe nimeni, eu vreau sa trag doar un semnal de alarma despre ce se intampla dincolo de povestile frumoase din maternitati. Nu ne nastem cu sanse egale, asta e clar! Si chiar imi pasa de pruncii nedoriti si fara viitor, de ei mi se rupe sufletul fiindca n-au nici o vina si prea putine sanse. Insa pe mamele lor…ma abtin sa spun cam ce sentimente imi starnesc. Nu sunt pentru avort, dar nici nu cred ca abstinenta recomandata de biserica are vreun efect la nivelul oamenilor lipsiti de discernamant, trebuie ceva mai dur, mai radical, m-am saturat de ochi tristi de copii lasati in voia sortii.
      Cat despre biserica, sunt atatea manastiri de maici care au ferme, pamant, donatii, timp liber, de toate, dar n-am vazut nici un camin de copii sau bolnavi pe langa ele. Poate ca biserica, ca si doctrina, e buna (credinta e, cu siguranta!) dar ca institutie e sub orice critica, e cel mai mare evazionist al tarii, ia de la toti si nu intoarce mai nimic, decat promisiuni pentru viata de apoi. Si nu, nu sunt atee, nu apartin niciunei secte, cred doar in Dumnezeu, dar fara intermediari care fac cu totul altceva decat ceea ce predica.

      • Da, nici eu nu le aprob pe aceste femei. Dar aici este vorba de copil, nu de mama. Este un rau mai mic sa il primesti in astfel de centru decat sa il omori. Ideal ar fi sa nu se ajunga aici, ci toti copiii sa traiasca in familii echilibrate. Dar cum nu traim intr-o lume ideala… Stiti ca in multe tari se practica Baby Box, cutii unde mamele isi pot abandona legal copiii nedoriti? Mi se pare mai dureros decat ideea Parintelui Tanase.
        Ar fi util sa citim raportul actiunilor filantropice ale Bisericii Ortodoxe Romane, ca sa vedem cat da inapoi. Sau mai putem cauta „Realizari si perspective in lucrarea social-filantropica a Arhiepiscopiei Bucurestilor”. Dincolo de statistici, eu stiu concret biserici in Bucuresti care ajuta constant multi oameni: Biserica Sf Vineri-Pajura, unde copiii primesc saptamanal, gratuit, meditatii la diverse discipline scolare, de catre profesori voluntari, enoriasi ai bisericii, Biserica Doamna Oltea, unde anual, de Craciun, se fac pachete pt familiile nevoiase, Biserica Sf Grigorie Palama, care ofera lunar burse studentilor cu situatie financiara dificila, Manastirea Pasarea, care are in grija batrani… Pe mine m-a ajutat foarte mult preotul meu din Bucuresti, cu bani, si atunci cand eram studenta, si cand m-am casatorit si cand am avut copiii. Pe langa acest ajutor material, m-am bucurat de ajutorul duhovnicesc. Fiul lui Constantin Noica, Pr Rafail Noica, acum calugar ortodox, povestea cum in tineretea lui, cand nu frecventa Biserica Ortodoxa, l-a intrebat pe un credincios ortodox de ce saruta mana preotului. Raspunsul a fost „Pentru ca preotul imi da ceea ce niciun alt om nu imi poate da: Sf Impartasanie”.

      • Draga Andreea, daca tu ai gasit un sprijin in biserica, ma bucur. De-asta spun ca trebuie sa credem in ceva, altfel ne-am simti cu adevarat singuri pe lume. Credinta am si eu, dar nu una oarba, nu intr-o religie oarecare, ci in ceea ce este esenta tuturor religiilor:ca nu venim din neant, ca cineva ne vegheaza si ca tot ce facem, bun sau rau, se contorizeaza undeva si sa plateste intr-un fel sau altul. Restul, ceea ce tine de ritualuri, de diferentele dintre culte, ma intereseaza putin spre deloc.
        Nu generalizez, nu pun eticheta pe tot ce inseamna biserica, mai sunt si exceptii, dar ca orice exceptie ele cam confirma regula. Inainte sa vad raportul ce demonstreaza filantropia bisericii as vrea sa vad cota incasarilor, a scutirilor de impozit, a profitului obtinut din tot ce administreaza, poate si a „donatiilor” nefiscalizate nicaieri. E o suma enorma, ceea ce se intoarece e o firimitura. Si asta doar acolo unde mai exista preoti cu suflet si cu vocatie (din ce in ce mai putini, din pacate), preoti care n-au uitat din lacomie care e menirea lor printre oameni. Daca tu ai avut noroc sa intalnesti astfel de preoti e minunat, cunosc si eu cativa, dar mult prea putini ca sa schimbe imaginea de ansamblu, care e dezastruoasa.
        Eu sunt de partea copiilor in orice situatie, binele lor ma intereseaza. Sunt atatea familii care si-ar dori sa-i infieze, sa le asigure bunastarea, dar nu pot fiindca aceste ‘mame” nu sunt decazute din drepturi, sunt considerate tutorele copilului chiar daca pe ele nu le intereseaza nimic, eventual doar avantajul material pe care il obtin de pe urma unui copil. Daca nu esti in stare sa fii mama, nu trebuie sa fii mama, lasa pe cine poate sa faca asta, in beneficiul copilului! Si nu e vorba de acele femei care n-au posibilitatea sa intretina un copil, dar si-i doresc cu disperare, care ar face orice sa nu fie despartite de copilul lor, pentru ele am toata empatia si tot sprijinul.
        Multumesc de comentarii, te astept oricand cu drag.

    • Asta in fericitul caz in care se cunoaste cine e „faptasul”! Teoretic (si legal) s-ar putea responsabiliza si tatal, sa fie obligat sa plateasca pensie pentru intretinere (daca si are din ce), dar cine umbla prin instante sa demonstreze paternitatea si pe ce cheltuiala? Si-apoi iti inchipui cam ce fel de barbati minunati profita de astfel de femei amarate…
      Bun venit si multumesc de comentariu.

  12. este dificil de spus ce se intampla la ProVita. Da, avortul nu e o solutie, cred ca e nevoie de muulta atentie acordata fetelor alora sa inteleaga sa nu faca sex asa, fara discernamant. Si eu stiu ca preotul le culege de pe strada, deseori insarcinate. Dar cel mai grav este ca majoritatea au iq subunitar si educatie praf.

    Si totusi, din cei peste 400 de copii ce au trait acolo, 8 au facut si facultate; cativa au facut o scoala si inca il ajuta sa lucreze/educe pe cei noi adusi. Cei 400 ar fi putut ajunge… drogati, prin canale, omorati etc.

    Ce face ProVita face bine. Din pacate mai mult nu stiu daca se poate face din copiii de acolo. Si situatia aia este situatia multor sate din Romania: din sute de copii nascuti intr-un sat majoritatea ajung..la fel de betivi si facatori de copii haotic ca cei adunati de ProVita. Diferenta este ca cei de la Provita mai au o sansa sa invete sa mature/gateasca/creasca o vaca, pe cand in unele sate…

    • Decat aruncati prin tomberoane sau pe strazi, mai bine adunati de o fundatie, e adevarat. Dar nu poti sa ai grija de 400 de copii si sa le faci un viitor (doar sa le asiguri subzistenta), le-ar fi mai bine in plasament individual sau chiar infiati. Multe femei au perceput Pro vita ca un mijloc de a se debarasa ele de o grija, nu ca un ajutor. Eu le-as oferi gazduire copiilor, dar insotiti de mame, nu sa-i lase si ele sa-si vada mai departe de viata, fara grija, fara a fi decazute macar din drepturi. Iar pentru ce le asigura fundatia ele ar trebui sa presteze ceva munca, orice de la crescut gaini la impletit sosete sau gradinarit, nu totul de-a gata.

Lasă un răspuns

