Gandul zilei

Standard

Un moment de reflectie: De ce prefera oamenii sa se adune in cardasii dubioase si sa imparta aceasi mizerie in loc sa se stranga in asociatii cu scopuri nobile si sa se bucure impreuna de ganduri si fapte bune? De ce gunoiul bine dosit sub pres inspira mai multa solidaritate decat un adevar strigat in gura mare?

Cred ca teama ca am putea pierde ceva ne face sa acceptam compromisul. Noroiul ce ne-a manjit obrazul e mai usor de suportat cand interesul ne-o cere si cand acelasi noroi i-a improscat si pe altii. Putini se aliaza cu cel ce striga in numele dreptatii, multi isi dau mana sa ingroape dreptatea daca nu-i in avantajul lor.

Batista pe tambal e mai valoroasa decat flamura dreptatii. Poti smulge frunzele crengutei de maslin si s-o transformi intr-o nuielusa. Poti sa minti dar nu ingropi adevarul doar il legi la gura sa nu strige…

Solidaritate--nu-glumaMi-e dor de o fratie care nu uraste, nu dezbina, nu minte si nu face pasul inapoi lasand pe unul singur de sacrificiu. Mi-e dor de un strop de omenie si un ocean de dreptate! Mi-e dor sa stiu ca am prieteni buni, colegi buni, oameni pentru care sa merite sa ma bat! Si-atunci cand iau bataie, cand stau sa cad, sa nu ma doara  si sa ma sprijine caci umarul lor sa-mi fie aproape.Mi-e dor sa fim multi si uniti!

Cam multe doruri pentru o zi de luni! Sa aveti o saptamana luminata plina de adevar si solidaritate!

 

dacatac

33 de răspunsuri »

  1. doamna, esti naiva. Multi isi traiesc viata cum sunt obisnuiti. Gandeste-te ca cei mai multi dintre noi suntem educati pe perioada comunista: NOI MUNCIM, NOI NU GANDIM, capul plecat.
    Si cei mai multi dintre noi ne crestem copiii asa cum suntem noi obisnuiti. Nu premeditat, pur si simplu copilul vede un comportament, si il copie, inconstient.

    Eu cred ca schimbarea vine din noi. Eu cred ca nu ar trebui sa vina ca o lupta, batalie contra x/y, pt z/t. Ci ca un fapt normal, pas cu pas.

    Eu am vazut insa multe schimbari in Ro in ultimii ani. Fundatii, organizatii, grupuri de oameni ce vor sa schimbe ceva, cu forta inimii.

    • Incerc sa ma vindec de naivitate si ma bucur cand vad ca oamenii incep sa realizeze ca e dreptul lor sa apere adevarul, ca nu trebuie sa fie slugile minciunii. Ma bucur chiar si pentru mitingurile pe care le vad in ultima vreme, nu numai in Bucuresti ci si in sate uitate de lume; oamenii s-au saturat sa fie sacrificati pentru interesele altora si se unesc pentru ca au o cauza comuna si dreapta. Daca as putea as fi si eu alaturi de ei, de fiecare in parte.

  2. Sînt pe calea cea bună, a resemnării. Darwin avea dreptate, la ce să ne aşteptăm dacă ne tragem din maimuţe? Cromozomii care fac diferenţa sînt nesemnificativi. I-adevărat, sîntem mai puţin păroşi 🙂

    • Maimutele se incaiera pentru prada dar si fac corp comun cand le ameninta un pericol. cred ca noi am evoluat intr-o directie gresita.
      Doamne, cat ma bucur cand vad oamenii care inca scriu cu i si nu cu a! Of, nu pot sa scriu cu diacritice ca as scrie si eu.

  3. Aşa de fain şi mobilizator ai scris, că m-am şi văzut trăind în lumea ideală imaginată de tine, bine, eu am o scuză, încă am febră 😉 M-am trezit totuşi din visare, realizând că firea omului este exact opusul a ceea ce spui… Tocmai d-aia a inventat conceptele de etică, morală, echitate, egalitate, solidaritate, pentru a-şi scuza dizabilităţile în aceste direcţii.

    • Cred ca ceva fierbinteli la creier am si eu de bat campii cu naduf si fara spor. Daca ma uit in urma nici o lume ideala n-a rezistat desi s-au gasit si visatori si vizionari care sa le dea viata. ma gandesc la Falanster, la ce frumos suna in teorie comunismul care dadea tuturor dupa nevoi si cerea dupa posibilitati… Dar se catara unii in varf, pun monopol pe putere si darama sandramaua in capul naivilor. Poate doar kibuturile evreiesti sa mai pastreze ceva din idealismul traiului intr-o societate egalitara. Dar cine stie care o fi adevarul si acolo?

  4. Nu poti pretinde asa ceva aici in romania, ia ori ce carte de istorie si vezi ce „prieteni” a avut Brancoveanu, Tudor Vladimirescu, Iancu Jianu, Maresalul Antonescu, Nicolae Ceausescu… si inca cateva sute sau mii, mult mai importanti decat noi…
    Toti au sfarsit ucisi de cei care le jurasera credinta… repet ca poate nu s-a inteles le jurasera CREDINTA !…. Daca ei ai patit asta, noi care santem mult mai mici si fara insemnatate nu trebuie sa ne asteptam la altceva de la prietenii nostri care nici macar nu ne-au jurat credinta… E genetic daca esti roman sa-ti tradezi prietenii in cele din urma !

    • Daca romanul se face frate si cu dracu’ pana trece puntea iti dai seama cam ce pret pune pe fratie!Este criticat Iuda pentru ca a tradat pentru 30 de arginti (desi nu asta a fost motivul tradarii lui!) ce sa mai zicem de semeni de-ai nostri care tradeaza gratis, numai de placere sau din invidie! De-asta nu suntem noi buni nici la sporturile de echipa, ca suntem prea individualisti!

  5. De ce… de ce… de ce…
    În natură până şi păianjenii iubesc. Da, da. Iubesc muştele că-i hrana lor! Dar oamenii… au uitat să iubească Adelina…
    Oamenilor li s-au dat „seminţe” şi şi-au bătut joc de ele, iar când s-au împuţinat au început să se sfâşie între ei, urlând unii la alţii şi arătându-se cu degetul. D-aia…
    Pe oameni îi poţi uni doar dacă fac ceva împreună, construiesc ceva, Altfel, unul e rupt de muncă şi altul huzureşte. Căci dacă îi pui să şi lucre împreună, atunci îi şi doare când vine cineva şi dă piciorul sau vine să fure din munca lor…
    Uite aici un umăr. Şi ai şi-un zâmbet în avatar, chiar de-i un pic cam mic…

    • Eu cred ca inca e loc sub soare pentru toti! Dar cred ca ni sa cam sters bunatatea si omenia din codul genetic. Suntem in faza in care indreptarea nu mai vine prin vorbe iar puterea exemplului nu ne e de folos fiindca nici nu avem exemple. caut un lider, un om care sa-mi inspire incredere deplina si pe care sa-l urmez pana in panzele albe si nu gasesc. Suntem asaltati de imaginea unor nulitati, pitipoance, vip-uri sterile si pline de vicii; se sterg intentionat idealurile si valorile din mintea oamenilor pentru a putea fi mai usor manipulati.Daca ai avea drept idol un savant, un academician, ai fi mult mai greu de prostit decat daca ai idol un fotbalist sau o diva de doi lei.
      Orice umar si orice zambet conteaza, asa cum conteaza orice strop de apa in deset!

  6. Asta cu grupul care dă înapoi și te lasă în ofsaid am pățit-o și eu cu ani în urmă. N-aș fi vrut să-mi mai amintesc, mai ales că era vorba de colegii mei și luptam pentru un drept comun. Când a fost vorba să fie un protest comun, l-au semnat toți. Când Casa de Asigurări ne-a pus să-l scriem fiecare, cu mânuța noastră, și să-l semnăm personal, din 300 și ceva de medici am mai rămas doar cinci care am făcut-o. Îți dai seama că asta nu ne-a făcut să le fim tare dragi celor de la Casă.
    Mi-am luat-o și am suportat consecințele, dar de atunci nu mai am nicio treabă cu Asociația Medicilor de Familie.

    • Povestea ta revine in actualitate doar personajele se schimba.Si cand te gandesti ca avem o profesie in care ai putea spune ca ne pasa de oameni si luptam pentru binele lor! ma uitam si zilele trecute ce amarat a fost protestul medicilor . Pai medicii, la cat sunt de valorosi si pe cale de disparitie si la cat de multa lume depinde de ei ar putea sa faca legea in tara asta! Iti dai seama cum ar fi o demisie colectiva a tuturor medicilor din Romania pana ce nu-si vor primi respectul cuvenit?! Dar multi se tem sa nu ramana pe drumuri (desi medic muritor de foame inca n-am vazut!), sa nu intre in colimatorul sefilor, sa nu-si piarda micile „atentii” de la pacienti, sa nu fie luati la puricat… Si daca asa sta treaba cu medicii pai cu asistentii e si mai nasol, li se baga pumnul in gura imediat. Zau daca nu mi-e dor de haiduci si partizanii din munti!

  7. Pentru ca adevarurile au mult mai putin adepti decat minciuna, decat ipocriziile si decat faptele bune.
    Oamenii, in general, sunt individualisti. Devin haita doar cand simt ca e ceva de muscat, adica de platit vreo polita si poate de tras vreo spuza pe turta proprie in momentele de neatentie din bulibaseala generala.

    • Ma tot mir cat de perversi suntem: despicam firu-n paispe pe nu stiu ce cancan sau scandal din viata cuiva care-si spala rufele in public desi nu ne afecteaza cu nimic subiectul dar refuzam sa privim sau sa luam parte la niste dezbateri pe teme de interes national, lucruri care lovesc si in noi. Asteptam sa ne decida altii soarta si apoi sa-i injuram ca nu ne-au decis-o bine.Dar stam cu sufletul la gura sa vedem cum s-a operat Bianca Dragusanu in Ungaria sau daca se mai insoara Prigoana cu Bahmutanca. E foarte importanta casa regala cioaba dar nu stim mai nimc de adevarata casa regala a Romaniei.

  8. eee…hai, ca nu-i chiar asa rau! sau daca este, inseamna ca ai fost mai ne-norocoasa in prieteni! e greu cu oamenii, am cucuie, dar si oameni de incredere in jur ( prietena mea este alaturi de mine, neintrerup si irevocabil de 46 de ani-o viata pentru unii…asa ca sunt mai optimista)

    • Nu de prietenii mei ma vait. Am foarte putini dar sunt aceiasi de foarte multi ani. Poate as fi vrut sa mai lungesc lista dar cred ca odata cu varsta m-am mai inteleptit si mi-au crescut pretentiile, ma hotarasc greu sa acorc cuiva incredere totala. De, cine s-a fript cu ciorba sufla si-n iaurt!…
      Dar ma uit in jur, e din ce in ce mai aglomerat si eu din ce in ce mai singura. Suntem multimi, nu o multime.

  9. Este rezultatul aplicarii dictonului „divide et impera”. Poporul a fost transformat in populatie. Populatia a fost adusa la nivel de grupuri si acestea din urma au fost desfacute in indivizi avand fiecare un singur gand in minte: Trebuie sa traiesc cu orice pret !

  10. Raspunsul meu este:pentru ca am invatat egocentrismul, e sadit in noi dar avem optiunea de a ne lupta cu el si de-a ne pune in pielea altora din cand in cand. Insa e mai usor s-arunci o vorba in vant sau sa fii contra- orice- decat sa te zbati sa -ti intelegi aproapele

    • Spune tu sincer: cand te-ai simtit mai bine, cand ai intors spatele cuiva care iti cerea ajutor si avea dreptate sau cand ai ajutat-o de buna voie pe batrana aceea abandonata? Eu cred ca satisfactia unei fapte bune, chiar nestiuta sau nerasplatita, e mult mai mare decat satisfactia de a face opinie separata si a intoarce spatele.

      • A…cum sa ma simt bine cand am intors spatele cuiva care-mi cerea ajutor? Poate am facut-o la viata mea dar cu siguranta nu m-am simtit bine
        Sa zic ca esti muritor de foame, vii la mine si exact in momentul acela imi ceri 50 roni, eu te cred ca iti trebuie neaparat dar nu ii am.Iti intorc spatele , ce pot sa fac? Sigur n-o sa dau un party dupa…….

Lasă un comentariu