Scumpul mai mult pagubeste

Standard

Ca sa nu va mai plictisesc cu maaarea mea aventura prin capitale europene revin pe plaiurile mioritice. Si va zic cam ce mai e pe la noi, ca poate ati fost plecati pe alta planeta si ati uitat.

pisicuta_jucausa Zilele trecute am avut niste mancarimi pe piele. Nu, nu era de la vreo inghetata alterata, nu daduse scabia peste mine si nici nu naparleam ca o soparla. Pur si simplu am descoperit ca Yeti nu venise acasa cu mana goala, adusese si el niste purici. Fi-i-ar curvele sa-i fie, ca niste pisici aristocrate nu gaseste si el, ia la rand toate rapciugoasele de pe ulita!  Ca abia scapasem de invazia de capuse… Dar macar alea stateau numai pe el, nu m-au cotropit si pe mine. Baiat strangator, motanul meu! Si cum are si o blana stufoasa e foarte greu sa decimezi insectarul.

Deci mergem la farmacia veterinara sa luam tratament puricosului!  Usa larg deschisa, nimeni in incapere. Stam ce stam, apoi Sotu’, cu vocea militaroasa, striga daca e cineva acolo. Era cineva devreme ce a raspuns un „viu imediat”. „Viu „o fi fost, dar „imediat” nu prea. In fine, vine o duduie, spunem ce vrem , incepe cu recomandarile, ba ca zgarda, ba ca pulbere, ba ca pipeta… Pipeta sa fie, ca e mai comod sa-i pui toata doza  odata in ceafa decat sa-l fugaresti mereu sa-l pudrezi ca pe gogosi iar zgarda mi-e teama sa-i pun, sa nu ramana agatat in vreun gard la cat umbla haimana.

Pune cutia pe tejghea si incepe sa-si faca de lucru. Stam cateva clipe ca poate-poate se gandeste sa ne dea si bon fiscal dar probabil era o persoana ecologista si n-a vrut sa risipeasca hartie si sa ameninte astfel trainicia padurilor. Asa ca plecam si o lasam pe duduie in treburile ei, nu s-o imbogati cu 10 lei nefacturati.

Acasa deschid cutia si… surpriza! Inauntru sunt trei pipete frumos separate in ambalaje individuale. Si pe cutie scrie mare” 10 lei/ pipeta! Mai cumparasem si altadata produse similare, cam tot la pretul asta dar intotdeauna fusese o singura pipeta in cutie, acum era clar ca toata afacerea facea 30 de lei, nu 10.

Ce sa fac acu? Daca aveam bon fiscal zau ca faceam drumul inapoi sa nu-i iasa duduii lipsa in gestiune. Dar daca ea a fost asa corecta cu mine, eu de ce trebuie sa fiu corecta cu ea? Ca-s bun crestin? Iaca, nu-s! Ca mi-e frica de Dumnezeu? Pai poate asa a vrut El, sa-mi dea un bonus. Sau poate dumnezeul pisicilor puricoase a pus o vorba buna pentru Yeti, ca prea era pricopsit cu ciupitoare?!

Recunosc, vreo cinci minute m-a mustrat constiinta ca n-am avut simt civic, apoi a venit pisicuta_fericita„pacientul”, l-am tratat, m-am luat cu alte treburi si am uitat patania. Ziceti voi, am gresit rau-rau? Mai exista vreo speranta sa-mi ispasesc pacatul de a ma bucura de un chilipir din greseala altuia?  Yeti zice sa nu-mi mai fac atatea griji, ca el o sa adune purici in continuare, deci tot o sa mai dau pe la veterinar si am timp sa-mi rascumpar greseala.  Doar ca trei luni de-acu incolo are tratamentul asigurat…

Off, de ce nu gresesc si duduile de la raionul de cosmetice sa-mi dea trei parfumuri la pret de unu?!?

34 responses »

  1. 🙂 Cred ca nu prea le ai cu despuricitul. Depinde ce ai cumparat. Eu cred ca cel pacalit esti tot tu. Daca pe cutie scria Frontline Combo , Frontline Spot sau Advantage(35-50/pipeta) inseamna ca ai facut afacere. Daca scria Max Biocide(2-3/pipeta),depinde si cati ml contine pipeta(in functie de greutatea animalului), atunci ea a facut afacere. Nu tre sa iti faci probleme zic io. Afacerile sunt afaceri. Toata lumea castiga. De purici scapi daca trece unul cu avionul si arunca cu puricid peste Valeni.Cel mai eficient este spalare cu shampn cu insecticid in el . Aspirat cu aspiratorul prin toate ungherele si in final presarat pulbere de borax(de la sudori). Asta repeti la 8 zile. Vezi sa nu iei ceva calcat de tren de la motanul cu doua picioare ca pentu asta este alta retzeta 🙂 🙂

    • Nu e Frontline, e nu stiu ce produs autohton, dar ideea e ca trebuia sa-mi dea o pipeta, nu cutia cu trei. Se cheama ca am facut un chilipir, nu? Si samponarea nu intra in discutie, e o adevarata aventura sa-i fac baie lui Yeti, prefera sa stea jegos, nu reusesc sa fac un gentleman din el.
      Cand ai zis de ceva calcat de tren banuiesc ca te-ai referit la ceva sine de cale ferata dar nu e cazul, nu duc nimic la fier vechi!🙂

      • o pipeta la 8 zile
        ai nevoie de 3 pipete ca sa scape de purici
        Puricii depun oua si la 8 zile ies larve
        deci prima are efect pentru parinti
        dupa trebui pentru pui si ultima pentru cei care au scapat de cele doua sedinte
        femeia a gandit bine
        v-a dat produse bio
        s-a gandit ca tu mergi printre copii si sa nu se intample ceva
        Sunt mai slabe si au efect mai lent
        Yeti al teu daca are greutate mic si pretul pentru o pipeta este mai mic

      • nnnnn nu sunt veterinar dar am pe Zuzi si Thomas
        familie de pisici
        Poi ai paciente umblate prin lume de sunt asa norocoase. Pe criza se inmultesc datoriile si paduchii

  2. Adelină, mamă, hai să facem un kibbutz! Or mai fi de-ăştia ca noi, care se duc înapoi la magazin cu „doamnă, mi-aţi dat zece lei în plus la rest” chiar dacă aia le-a pus în pungă două ouă crăpate din cinci cîte-s toate…?🙄

  3. Da’ te-ai întrebat cum e cu ăia cu cristale? Dau bon fiscal? Nu te ciupesc puricii p-acolo? Da’ Yeti de unde-a luat acrobaţii? Doară n-a fost cu tine în voiaj, s-aducă purici tocmai d-acolo? Şi la urma urmelor, dac-ai dat 10 lei puteai să iei, la fel de bine, zeamă de varză. Da’ şi dacă dădeai 30, tot aia era, apă de ploaie. Ţine minte, dacă vrei să scapi de chiriaşi, cureaua PESS e singura soluţie rezonabilă. Chestia cu agăţatu’ prin garduri e fantezie!

    • Acu, daca ma gandesc bine, nu toti negustorii straini mi-au dat bon fiscal, mai ales acolo unde e pe baza de negociere. Si intre bonul pe care nu mi-l deconteaza nimeni acasa si negocierea unde ies mai in castig, prefer negocierea.🙂
      Am vazut un caine care a murit fiindca i s-a agatat zgarda in gard, nu stiu daca e valabil si pentru pisici dar nu vreau sa risc.

      • Cîinele:
        1. e prost de fel😀
        2. e mult mai greu decît o pisică
        3. nu are gheare suficient de ascuţite ca să se poată agăţa de orice suport

  4. Adelino, am cetit în ziar de tine, maică! Fugi (repede, că încet nu poți) și du la magazin pipetel, că „ie” ăștia dupe tine!😆
    Acum niște ani, am găsit 50 ron lângă un boschet. Nu mă întreba ce căutam lângă boschet, că nu e ce aș putea să-ți răspund. Vreo 500 de metri m-am plimbat cu hârtia în mână, fluturând-o, ca și cum așteptam să vină unu’ să-mi zică „e-a mea, cucoană!”. N-a venit. Am considerat că a trecut și sfertul academic și distanța corespunzătoare și…i-am păstrat. Mustrarea m-a urmărit încă vreo 500 de km de acolo…

  5. Bre , coana Adelino…deja tu-ti impingi norocul…huh? Trei parfumuri la pret de unu’? da’ un’ te crezi matale?😀
    Doamna , stai linistita , n-oi fi matale nici prima si nici ultima care beneficiaza de bonus…si sunt consvinsa ca doamna si-o scos parleala , pala la final…Hai sa fie Yeti sanatos , ca sa fericeasca matzele din cartier…😉

  6. 🙂 Tre sa fii mandra ca Yeti este asa iubit de purici. Macar de sanziene lasa si tu puricii sa il sarute. Gata sari cu otrava pe bietele insecte iubitoare. Poate Yeti este chiar in extaz cand le simte asa dragalase in blana lui . Fiind Yeti matza zapezilor, poti sa-l bagi in congelator sa faca purici conjelati

    • Yeti e un siberian care ar dormi toata iarna pe soba, nu-i place deloc zapada! Si n-am nici o treaba ca-l saruta pe el puricii, eu am treaba ca ma saruta si pe mine si am epiderma sensibila.

    • Nu stiu daca n-ar fi mai bine sa ma dau eu cu Frontline sau sa-mi pun zgarda anti-purici, ca la ce lipici am la insecte… Daca intr-o incapere sunt 10 oameni si un singur purice sau tantar apoi eu voi fi victima sigur!

  7. Să nu râdeți !
    Puricele = Pulex iritans (lătineasca veche) – aia care a învățat-o Adi când chiulea de la școală. Pe bune, pulexul are legătură cu puricele sau cu … Hai că m-am prostit.
    Număr de specii de purici = peste 2000
    Puricele care a mușcat-o pe fina mea (specia) = a – 2001 specie.
    Săritura în lungime = de peste 200 ori lungimea propriului corp ! Au, au, au, unde ești lungimea mea ?
    P.S. 1 – Să pun mai multe semne de întrebare sau este o întrebare obișnuită ?

    P.S. – 2 – Liber la râs sau la criticat.

    • Dar-ar naiba in pulecsii lu’ Yeti! ete cum am eu matza siberiana cu insecte latinesti!🙂
      Si sa nu razi de mine ca ma mananca puricii ca imi aduc aminte ca si consoarta ta a luat capusa de la poale de Transfagarasan. Pe latineste nu stiu ce a luat.🙂

  8. intai iti zic ca sunt de cateva zile si eu mandra posesoare de blanoasa mica. pisicuta adica. care a ramas fascinata de imaginile tale miscatoare cu pisici :)). a dat sa le prinda dar n a prea reusit.
    cat despre patania ta. stai linistita. eu am o convingere. azi „pacalesti ” tu pe cineva, maine te pacaleste altul pe tine. totul se compenseaza🙂.
    macar ati scapat de pureci?

Lasă un răspuns

